Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Periodisk sammanställning varje månad - eEkonomi

Hej, någon som vet hur man enklast gör periodisk sammanställning varje månad. Jag har Visma eEkonomi, räcker det med det programmet eller behöver jag köpa något annat?
6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det finns en automatisk funktion gällande Periodisk sammanställning i eEkonomi. Denna hittar du under Bokföring - Periodisk sammanställning

För att dina värden ska komma med här, kommer du behöva skapa en faktura till en kund inom EU under Försäljning - Kundfakturor. På själva kunden behöver land inom EU vara valt samt kundens momsregistreringsnummer/VAT-nummer.

Du kan själv välja om du ska rapportera månadsvis eller kvartalsvis. När du är klar skapar du en fil, denna filen kan du ladda upp på Skatteverkets hemsida.

Hoppas detta besvarade din fråga.

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Hanna,

Tack för svaret 🙂 Jag fakturerar endast inom EU så jag vet hur det funkar. Men jag hittar ingenstans att klicka på "Bokföring". När jag loggar in kommer jag till "fakturering". Behöver jag köpa någon extra tjänst kanske? Ekonomiöversikt t.e.x.?? 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Jimi!

Det verkar som att du har eEkonomi fakturering. För att även bokföringsdelen ska följa med innebär det en uppgradering till eEkonomi Bas. 

Du kan läsa mer om det på vår hemsida

Återkom gärna om du hellre vill att vi tar kontakt med dig och hjälper dig via den vägen. 

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen,

Ok jag uppgraderar gärna men hittar ingen link. När jag är inloggad finns det tillval att uppgradera till "fulla versionen", är det den då? Annars får du väldigt gärna skicka en link så jag kan uppgradera om möjligt
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Har du har ett tillval att uppgradera till den fulla versionen i inloggat läge? Då är du på rätt spår. När du uppgraderar kommer du få tillgång till Bokföringsdelarna där du bland annat kan ha bokföring, momsredovisning, periodisk sammanställning och bankkoppling.

Återkom om det dyker upp fler funderingar.

/Hanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok tusen tack, det ser ut till att funka nu 🙂