Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jimmy_10
MEDLEM

Prisuppdatering befintligt sortiment

Hej , jag har läst in ett antal artiklar i Visma eEkonomi , det gjorde jag förra året.

Jag har inte brytt mig om priserna så mycket för att jag har en importfunktion direkt när ordern kommer online , och där blir priserna alltid rätt. 

Men nu hade jag tänkt att uppdatera priserna genom att importera en prisfil av typen .csv som det ska vara.

Men när jag kör importen får jag en massa felmeddelande att artikeln redan finns och inte går att importera. Exempel enligt nedan :

Fel vid import (272)
Visar de 100 första felen:

Fel på rad 696: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)
Fel på rad 714: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)
Fel på rad 715: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)
Fel på rad 716: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)
Fel på rad 812: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)
Fel på rad 813: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)
Fel på rad 814: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)
Fel på rad 815: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)
Fel på rad 816: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)
Fel på rad 817: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)
Fel på rad 818: Numret är en dubblett och kommer inte att läsas in. (Number)

 

Min fråga är , går det inte att massuppdatera artiklar ? 

 

Tack på förhand , Mvh jimmy 

 

2 SVAR 2
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan Jimmy! 

Jo det ska gå att massuppdatera dina register till eEkonomi. 🙂

Tanken är att du exporterar ditt befintliga artikelregister via Inställningar - Import och export, då hämtas artiklarna i CSV-format och du kan öppna filen i excel för att göra de ändringar du vill ska ske. När alla ändringar är gjorda importerar du filen på nytt och dina artiklar uppdateras. I vår film Massuppdatera register i Visma eEkonomi kan du se exakt steg för steg hur du gör. 

Eftersom jag inte vet vart din prisfil kommer från eller hur den är uppbyggd så är det svårt för mig att säga exakt vad som gått fel vid importen, men jag tolkar det som att denna inte kommer från eEkonomi från början? Om så är fallet så är min rekommendation att exportera artikelregistret enligt ovan och kolla så den exporterade filen har samma uppbyggnad som den fil du försöker importera eller gå via instruktionen i filmen och göra om massuppdateringen. 

Jag hoppas detta löser dina felmeddelanden. Skulle problemet kvarstå så är du välkommen att återkomma! 🙂 
/My 

Hej My , 

Nu så har jag fått ordning på det , tack för hjälpen 🙂