Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Radera ett elevföretag

Hej 

 

Jag är en nybörjare i Visma eEkonomi .Jag vill veta hur ska jag radera ett företag i Visma eEkonomi ?

 

Tack

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Lite osäker på vad du menar med radera företaget. Vill du starta och börja om i eEkonomi? Alltså radera alla händelser och göra om allt från ruta 1? Eller är det avtalet du tänker att du vill säga upp? 
Gäller det att starta om ditt eEkonomi kan du se hur du gör detta i vårt skrivna hjälpavsnitt Omstart av företag, där har du även en checklista på vad som kan vara bra att tänka på före och efter omstarten. 

Har jag missuppfattat frågan får du gärna återkomma med lite mer information! 🙂 
/My 

Hej

 

Jag är en student och för tillfället har fått uppdrag av mitt skolan att jobba med övningsbolag på Visma eEkonomi .

Jag har skapat flera företag och nu vill jag radera dom och hålla bara en ,för att för mig det blir krånglig när jag går och logga in .

 

 

Hejsan! 

Okej men då är jag med dig! 🙂
Eftersom du har ett så kallat elevföretag så kan din lärare styra över dessa företag och då även inaktivera företag när hen loggar in. Om din lärare följer följande steg så kommer du kunna inaktivera de företag du inte vill arbeta med: 

1. Logga in med sin e-post och lösenord på vismaspcs.se

2. Klicka längst upp till höger på skolans namn

3. Klicka på elevföretag och där markera företagen för att sedan klicka på inaktivera.

Önskar dig en fortsatt fin dag! 
/My