Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Referens på fakturan saknas

Hej!

 

Jag satte mig ner och skulle börja fakturera och märkte nu att det saknas referens på fakturorna, både egen och kundens. Är det något som jag missat att man själv ska ändra efter uppdatering, eller har det bara försvunnit? Jag brukar göra det 1 till 2 ggr i månaden, och senast jag gjorde det var 21/1 och då fanns referensen kvar.

 

Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 2023-04-01

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Ulf!

Referensen du har inne på din kund ska inte ha påverkats av någon uppdatering. 

Syftar du på att referensen har försvunnit på nya fakturor du skapar eller på redan befintliga fakturor?

Har du en referens inne på Försäljning - Kunder? Då ska denna komma med när du skapar nästa kundfaktura till just den specifika kunden. 

Dubbelkolla gärna hur det ser ut och återkom!

/Hanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Hanna!


Har nu testat och ser vad som är problemet.

Jag skapar en ny kund och inte skriver in en referens, och sedan skapar en faktura som jag sparar ner som ett utkast för att senare fortsätta och fylla på artiklar. Om jag senare får en referens av den nya kunden och då skriver in det, så kommer det inte att komma med på fakturan när jag öppnar utkastet. Det kommer inte ens dit om jag klickar på plusset för att lägga till referenser märkte jag, utan jag måste skriva in det manuellt.

Däremot så kommer referensen med i fakturan på kunden om jag sparat ner ett utkast efter att jag har fyllt i det på kunden.

Jag har aldrig varit med om detta tidigare, så jag förutsatte att det kommit med uppdateringen då jag inte skapat någon faktura efter att den kom.