Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

anna__44
MEDLEM

Resultat rapport månadsvis

Hej, jag önskar ta ut resultatrapport så jag ser flera år och per månad. Läser ett gammalt inlägg.  Har något ändrats i systemet. Jag har inget som heter resultatlista i mina rapporter. Inte heller ekonomiöversyn. Snälla guida mig. Anna 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @anna__44 

 

Bra att du hör av dig till oss i forumet. Jag känner inte heller igen det där med ekonomiöversyn men berättar gärna hur du gör i Visma eEkonomi. 

 

Gå in under Bokföring - Rapporter - Resultaträkning

 

Här får du en översikt över intäkter och kostnader för ett räkenskapsår eller vald period. Du kan också ta ut en rapport som jämför utfallet med föregående år. Du kan också göra urval för projekt och resultatenheter, om du arbetar med detta. Om du inte har låst företagets bokföring för den period du gjort urvalet för, visas texten Preliminär resultaträkning. Du kan öppna, spara och skriva ut rapporten i CSV- (Excel) eller pdf-format.

 

 

Hoppas detta hjälper dig och att du får en fortsatt fin dag. 

/Tinna

anna__44
MEDLEM

Hej Tina, Tack för svar. Det du visar har jag koll på.

Det jag önskar är att jämföra per månad. Jag hittar inte det inlägget jag läste igår nu. Hittar ett annat nu är det står att man skall välja resultatlista. Det har jag inget som heter. /Anna 

Hej igen @anna__44 

 

Jag lyckades hitta inlägget som du nämner men informationen som står där är inaktuell och det var därför du inte kunde följa sökvägarna. Har arkiverat tråden nu så vi inte lurar fler användare. 

 

Om inte rapporterna du har i Visma eEkonomi Smart riktigt är vad du behöver så rekommenderar jag att du kika på tjänsten Visma Ekonomiöversikt som du kan använda tillsammans med Visma eEkonomi Smart. 

 

Mer info om Visma Ekonomiöversikt hittar du här och om du har några följdfrågor är det bara att återkomma så hjälper vi dig gärna. 

 

Ha en fortsatt fin dag

/Tinna