Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ser inte avskrivning under Anläggningstillgångar

Går jag in under anläggningstillgångar i e-Ekonomi så finns tidigare avskrivningar med men inte den avskrivning som är gjord 2020-12-31 trots att den finns med om jag kollar i huvudboken eller balansräkningen. Programmet säger att det är någon misstämning i avskrivningarna.

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Det verkar som att avskrivningen då är gjord manuellt, med en egen manuell verifikation under Bokföring - Verifikationer istället för att den är gjord från Bokföring - Anläggningstillgångar. Du kan dubbelkolla detta genom att gå till BokföringAnläggningstillgångar - klicka på anläggningstillgången - Redigera och kontrollera fältet Avskriven t.o.m, är inte detta datum uppdaterat så har avskrivningen gjorts manuellt och därmed har inte avskrivningen kunnat knytas till anläggningsregistret. Är den manuellt gjord kan du åtgärda detta genom att korrigera den manuella verifikation du gjort och nolla ut bokningen, du kan se hur du gör detta i vårt skrivna hjälpavsnitt Skapa en korrigeringsverifikation. Därefter så gör du avskrivningen via anläggningsregistret istället, steg för steg finns i vårt skrivna hjälpavsnitt Åtgärder för anläggningstillgångar

Känns något oklart eller om du har följdfrågor får du gärna återkomma. 
Trevlig kväll! 🙂 
/My