Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Marielle87
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Smidigare hantering av bildunderlag

Jag försöker effektivisera mitt arbete med digitala kunder och funderar på hur man behandlar bildunderlag smartast. Jag tänker framförallt på om man importerar sie-filer med verifikationer som man sedan vill koppla bildunderlag till, dvs utan att använda kassa-/bank-funktionen eller Visma Scanner.

 

 

  • Finns det något sätt att få in bildunderlag till eEkonomi på ett smidigare sätt (än att ladda upp dessa manuellt och sedan koppla dem en och en)? Tex:
    - Via en automatinläsning i en specifik mapp
    - Via API
    - Genom att mejla in dessa (som tex FortNox gör)
  • Finns det något bättre och enklare sätt att koppla en bild till ett specifikt verifikat? Gärna en automatiskkoppling via tex filnamnet.

  • Kan man styra vilken info som läses in via bilderna enligt ovan? Datum, leverantörsnamn etc verkar läsas in automatiskt från underlagen, men oftast så läser den inte av rätt info och jag får sitta och ändra manuellt för att ha en chans att koppla med rätt verifikation. Vi vill kunna styra detta på ett enklare sätt, än att gå in och editera raden i efterhand. Det hade underlättat kopplingsarbetet drastiskt.

     

    Ser fram emot lite input!

     

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-07-04.

4 SVAR 4
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan!

I dagsläget har vi de tjänster du nämner ovan till Visma eEkonomi. Du kan också mejla in ditt underlag till programmet via mejladressen du fått när du har en användare i Visma Scanner, mejladressen att mejla till hittar du i dina inställningar i appen. Att programmet tolkar underlagen och lägger in information som den hittar går inte att stänga av. Tanken är däremot att självskanningen bara ska hämta uppgifter som den är väldigt säker på, är det ofta det blir helt fel uppgifter så rekommenderar jag att du hör av dig en vända till supporten via telefon eller chatt, på så vis kan vi kika på det tillsammans med dig och se vad det beror på lite lättare. 

Med detta sagt så är det inte omöjligt att det finns någon integration som låter dig hantera detta på ett sätt du skulle föredra till Visma eEkonomi. Du är varmt välkommen att höra av dig till vår försäljningsavdelning där mina kollegor kan se över en extern lösning som kanske kan passa er. 

Känns något oklart så får du gärna återkomma! 🙂 
/My 

Marielle87
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Tack för svar! Innebär det att mina kunder som i dagsläget får många underlag via mail och sparar ner dessa filer för att sedan ladda upp direkt i programmet skulle kunna vidarebefordra dessa mail direkt till mailadressen som de hittar i Visma Scanner? Och de behöver då bara ha gratisversionen av eEkonomi som de får genom mig som har eEkonomi Pro? 

Marielle87
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Finns det någon möjlighet att "manipulera" infon som kommer in via mailet? Tex ange en text i rubriken?? Försöker hitta lösningar som gör att jag enkelt kan hitta rätt bildunderlag till rätt verifikation..

 

Har även mailat försäljningsavdelningen som du rådde mig till 🙂 

Hej igen! 

Helt rätt, dem behöver inte ha någon tillgång till Visma eEkonomi utan det räcker gott och väl med det samarbetet du har i dagsläget. Det går inte att ändra informationen utan du/ dina kunder skickar bara själva fakturan/underlaget via e-post, istället för att fota det och gå via appen. I vårt skrivna hjälpavsnitt Visma Scanner kan du läsa mer detaljer om hur detta fungerar. 🙂 

Det är kanon att du mejlat vår försäljningsavdelning, jag håller mina tummar för att du hittar en lösning som kan passa. 🙂 
Trevlig helg! 
/My