Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Specifika bokföringskonton för försäljning - eEkonomi

Något som slog mig igår.... Vi fakturerar idag i annat program. Och om jag vill göra det i eekonomi... Kan man välja konton själv till artiklarna?
Jag har lite alternativa konton som jag använder mig av i bokföringen och har inte möjlighet att byta till standardkonton.
Har kikat runt lite och såg inget om vart jag ändrar i programmet? Eller det kanske inte är möjligt. eller så bommar jag det, helt enkelt.

 

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-05-30.

5 SVAR 5
KenArd
CHAMPION

Hej Carina,
Sluta fakturera i annat program;)
Inställningar - Artikelkontering 

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Och naturligtvis var det en "ej redigerbar post". Om jag kopierar artikelkonteringen då? Och bockar av originalet från aktiv.
Borde väl fungera?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kenneth
Precis ett sånt svar jag ville ha... Misstänkte att jag inte hittat rätt, men vet ju aldrig! Tack! 
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej Carina och KenArd! 

Det finns artikelkonteringar som är ej redigerbara standardposter. Vill du knyta försäljning till ett annat specifikt bokföringskonto så kan du, precis som du säger, kopiera en artikelkontering eller skapa en ny under Inställningar - Artikelkonteringar. Ange de bokföringskonton du vill använda och spara. Knyt sedan dina olika artiklar till den nya artikelkonteringen genom att ändra under Försäljning - Artiklar på respektive artikel genom att klicka på Redigera. 

Så precis som KenArd säger, du kan absolut sluta fakturera i ett annat program och använda eEkonomi!

Ha en bra dag! 

/Moa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja den biten löste jag. Jag har kommit till andra "problem" nu istället... Varför ska det vara lätt för? 🙂
Men tack för hjälpen!