Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Viktoria1979
MEDLEM

Ta bort matchning i Kassa- bankhändelser

Hej!

Jag fick en självfaktura som programmet avrundade 4252kr och inbetalningen var 4253kr. Kunde inte matcha genomprogrammet. På något sätt som jag inte vet lyckades jag ändå bokföra händelsen trots diff på 1kr. 
Problemet nu är att kvar är en bankhändelse på 4253kr som jag inte vet hur jag blir av med??? Hjälp!


(Stötte på samma problem idag med avrundning och då gjorde jag en ny händelse och bokförde som öresavrundning. Det var nog rätt. Det går framåt.)

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Viktoria1979!

 

Jag gissar på att din faktura har status Betald eftersom att du lyckades få den bokförd?

I det här fallet får du matcha bankhändelsen mot en Övrig insättning för att få bort den från Kassa- och bankhändelser, där du väljer ett tillfälligt konto, till exempel 2893. Då kommer det att skapas en ny verifikation, som du därefter under Bokföring - Verifikationer skapar en korrigeringsverifikation på den nyskapade verifikationen för att "nolla" den.
 

Hoppas detta hjälper och annars är du välkommen att slå en signal till supporten så hjälper vi dig vidare i den kanalen.

Önskar dig en fin tisdag!

/Tinne