Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Teckentabell för CSV filer? - eEkonomi

Jag har problem med import av data och supporten säger att åäö inte återges korrekt trots att jag sänt dom UTF-8 utan ByteOrderMark och ISO-8859-1. Det är inget fel i mina filer men supporten klagar upprepat.

Vad är det för teckentabell som gäller för CSV filer? Informera gärna om detta i Visma supportpanelen då det är a och o för att läsa importera filen.
4 SVAR 4
Adelina Aliu
ANSTÄLLD

Hej! 

Du ser hur CSV-filen ska vara uppställt om du tar ut en artikelexport under Inställningar - Import och Export i eEkonomi.

/Adelina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Givetvis, och med det svaret behövs ju inte hjälpavsnittet eftersom det besvarar allas frågor om CSV importer även här i forumet. Men det löser inte mitt problem.

Ert system exporterar ut CSV av teckentabell UTF-8 utan bytemarkering. Det var det första jag sände supporten, men supporten säger då att de inte kan avkoda åäö. Det är inget fel på filen. Så om de inte kan importera UTF-8 eller ISO-8859-1. Vad är det då som gäller?
Adelina Aliu
ANSTÄLLD

Hej igen!

Jag vill bara dubbelkolla om det har löst sig gällande registerimpprten? Jag ser här att du har varit i kontakt med oss på supporten
 
Jag kommer förmedla detta vidare så att hjälpen i eEkonomi uppdateras så fort som möjligt!

Ha en bra dag!

/Adelina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ärendet har rest och tekniker har hittat ett problem i systemet som kommer rättas till. Teknikern assisterade även med att göra importen och jag är nu upplåst att gå på nya moment. Ämnet i tråden om teckentabell förblir en frågeställning för nästa person som skall göra importer.