
Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-06-26
13:02
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-06-26
13:02
Teckentabell för CSV filer? - eEkonomi
Jag har problem med import av data och supporten säger att åäö inte återges korrekt trots att jag sänt dom UTF-8 utan ByteOrderMark och ISO-8859-1. Det är inget fel i mina filer men supporten klagar upprepat.
Vad är det för teckentabell som gäller för CSV filer? Informera gärna om detta i Visma supportpanelen då det är a och o för att läsa importera filen.
Vad är det för teckentabell som gäller för CSV filer? Informera gärna om detta i Visma supportpanelen då det är a och o för att läsa importera filen.
Svara
4 SVAR 4
2016-06-27
12:21
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-06-27
12:21
Hej!
Du ser hur CSV-filen ska vara uppställt om du tar ut en artikelexport under Inställningar - Import och Export i eEkonomi.
/Adelina
Du ser hur CSV-filen ska vara uppställt om du tar ut en artikelexport under Inställningar - Import och Export i eEkonomi.
/Adelina
2016-06-27
22:00
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-06-27
22:00
Givetvis, och med det svaret behövs ju inte hjälpavsnittet eftersom det besvarar allas frågor om CSV importer även här i forumet. Men det löser inte mitt problem.
Ert system exporterar ut CSV av teckentabell UTF-8 utan bytemarkering. Det var det första jag sände supporten, men supporten säger då att de inte kan avkoda åäö. Det är inget fel på filen. Så om de inte kan importera UTF-8 eller ISO-8859-1. Vad är det då som gäller?
Ert system exporterar ut CSV av teckentabell UTF-8 utan bytemarkering. Det var det första jag sände supporten, men supporten säger då att de inte kan avkoda åäö. Det är inget fel på filen. Så om de inte kan importera UTF-8 eller ISO-8859-1. Vad är det då som gäller?
2016-06-28
12:16
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-06-28
12:16
Hej igen!
Jag vill bara dubbelkolla om det har löst sig gällande registerimpprten? Jag ser här att du har varit i kontakt med oss på supporten
Jag kommer förmedla detta vidare så att hjälpen i eEkonomi uppdateras så fort som möjligt!
Ha en bra dag!
/Adelina
Jag vill bara dubbelkolla om det har löst sig gällande registerimpprten? Jag ser här att du har varit i kontakt med oss på supporten
Jag kommer förmedla detta vidare så att hjälpen i eEkonomi uppdateras så fort som möjligt!
Ha en bra dag!
/Adelina
Svara
2016-06-28
14:52
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-06-28
14:52
Ärendet har rest och tekniker har hittat ett problem i systemet som kommer rättas till. Teknikern assisterade även med att göra importen och jag är nu upplåst att gå på nya moment. Ämnet i tråden om teckentabell förblir en frågeställning för nästa person som skall göra importer.
Svara
