Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

A_____14
UTFORSKARE

Utskrift av verifikationer - eEkonomi

Visst är det så att man inte behöver skriva ut verifikationerna och spara i en pärm då man har nätbaserade programmet EEkonomi?  Man behöver bara spara orginal fakturor/kvitton?

 

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-06-13.

10 SVAR 10
KenArd
CHAMPION

Hej A,
Alldeles precis så.

P.S. Träffade 3 bävrar som sprang i kapp mig på min skogspromenad i helgen bara för att ge mig en kram;)

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag tror inte ett ögonblick på att KenArd har rätt. Alla verifikationer måste sparas i original! Det finns inget undantag från det. En pappersfaktura måste sparas i original. Det räcker inte att scanna den. Samma sak med kvitton från vanliga inköp.
Dessutom finns i bokföringen mängder med verifikationer som kräver en verbal beskrivning av vad den avser. Detta går vad jag vet inte att få in i programmet utan måste sparas på det papper där beskrivningen finns.
Jag litar bara på vad en erfaren revisor har att säga i den här frågan.
KenArd
CHAMPION

Hej Lars R,
Om du läser en gång till så kommer du se att frågan jag besvarade endast handlade om VERIFIKATIONERNA och att man behöver spara original kvitton och fakturor.

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag behöver inte läsa en gång till. Originalkvitton och fakturor ÄR verifikationerna!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om jag uppfattar korrekt så gäller frågan om du behöver skriva ut verifikationerna och sätta i pärmen utöver originalpapperen?
Kan säga att jag gör inte men då har jag alla papper komplett innan liksom.
KenArd
CHAMPION

Hej Carina,
Helt korrekt och det är det som är en av eEkonomis stora stora fördelar, att både vara ett program och en stor pärm i ett;)

MVH

Kenneth
A_____14
UTFORSKARE

Försökte få lite klarhet hos BFN men fick inte något riktigt ja eller nej.
Så hoppas det stämmer att man inte behöver skriva ut allt.
Behöver jag skriva ut 2 ex när jag skriver ut kontantfakturor? En till kund och en som sparas i pärm?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu kör jag mestadels i bokföringsmetoden men då har jag alltid fakturakopia. Så ja, det tycker jag att det bör finnas kopia i bokföringen också.  Oavsett bokföringsmetod.
A_____14
UTFORSKARE

Hej!
Nu har jag fått ett svar. Bifogar länk som jag fick, där det står om detta: https://vismaspcs.se/ditt-foretagande/byra/de-har-kopiorna-behover-du-inte-skriva-ut
Mvh
Anders

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, en liten förklaring. Att ha det i bokföringsprogrammet i all ära, är nog bra, men just kundfakturor vill jag kunna hitta i respektive månad. Men det kanske är för att det går ut ganska många per månad.