Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Marcus_F
MEDLEM

Värden för periodiseringsfonder

Hej.
Har använt deklarationstillägget i eekonomi några år och värdena för periodiseringsfonderna har har alltid följt med in på nytt årsavslut.
Men nu verkar ni gjort om hela modulen och det är tomt i alla rutor på periodiseringsfonder?
Hur löser jag det?

1 SVAR 1
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Marcus_F !

 

Vilka bokföringskonton har du använt dig utav för avsättning till periodiseringsfond? Standard är kontona 2120 - 2139, vilket konto mellan 2120 - 2139 som används beror på vilket år som avsättningen gjordes. Om det är så att du har bokfört på ett annat konto får du göra en manuell verifikation och flytta från t.ex konto 21XX till 2121. 

 

Alternativt kan du koppla om kontona under Underhåll - Kontoplan. Där används referenskonto för att matcha ditt kontonummer mot baskontoplanen. Detta för att programmet bland annat ska kunna placera konton rätt i resultat- och balansräkningen, noter, deklarationsblanketter etc. Om ett konto till exempel är felkopplat så kan du här koppla det till ett annat referenskonto.

 

Jag skulle föreslå alternativ 1, att boka om till rätt konto genom en manuell verifikation. Vissa ärenden är svåra för oss att lösa i forumet. Om inte ovanstående lösningar hjälper dig behöver du kontakta mina duktiga kollegor på supporten för att få vidare hjälp. De kan koppla upp sig mot din skärm för att sedan kunna hjälpa dig vidare.

 

Välkommen att kontakta supporten.
// Anton