Hej,
Är det någon som vet hur man får ut sin helårsbudget i en separat kolumn i en resultatrapport?
Antingen i Visma eEkonomi Pro eller i Visma Ekonomiöversikt.
Jag vill tre kolumner; Månadens utfall, Ackumulerat utfall samt helårsbudget.
Hej @CG_Hjelm
Välkommen som ny forummedlem.
För att skapa en budget för ditt företag rekommenderar vi att du använder Visma Ekonomiöversikt. Programmen integrerar med varandra och de senaste uppgifterna från Visma eEkonomi Pro är alltid grunden för din budget och andra nyckeltal som visas i Visma Ekonomiöversikt.
När du är inne i Visma Ekonomiöversikt kan du välja Månadens utfall och Ackumulerat utfall med hjälp av kugghjulet längst upp till höger på Resultatrapportens Månadsflik. Tyvärr går det inte att välja helårsbudget utan det som finns tillgängligt i programmet är aktuell månad och budget.
Trevlig eftermiddag!
/Tinna
Hej,
Tack för snabbt svar, även om jag inte är nöjd med svaret.
Jag upplevde samma sak förra året och ringde då Visma Support för att se hur jag skulle få ut årsbudgeten utan att behöver göra extraarbetet att slå ihop rapporterna med hjälp av Excel. Supporten berättade att det var många som hade haft samma önskemål och uppmanade mig att skicka in det som ett förslag till kommande uppdateringar. Så gjorde jag, men uppenbarligen tycker man inte från Visma att detta är något som behövs, trots att det i andra system (även Visma-program) går lätt att visa helårsbudget i en resultatrapport. Ber er att fixa detta tack.
Edit: Jag tror att jag löser problemet hjälpligt genom att ta ut rapporten t o m 31/12 (oavsett tid på året) och ta med kolumnen Ackumulerad budget.
Ha en bra dag 🙂
Snyggt! Bra jobbat @CG_Hjelm och tack för att du återkopplade.
Hoppas vi ses i forumet snart igen.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.