Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visa projekt på fakturan - eEkonomi

Hej, När man i Visma eEkonomi Tid lägger upp sin arbetade tid så är det jätte smidigt att välja vilja projekt man har jobbat med. När man för över detta som faktura underlag så kan man se vilka projekt man har jobbat med under hur många timmar. men när man sedan genererar fakturan så kommer inte projektet med som en kolumn. Mitt förslag är att man ska kunna bocka i att visa vilka timmar som hör till vilka projekt. För jag jobbar till exempel för en och samma kund, men jobbar på en månad med flera olika projekt som min kund i sin tur ska fakturera till deras olika beställare. Då måste dom veta hur många timmar som jag har jobbat på varje projekt. Idag måste jag manuellt lägga till en textrad på fakturan. För artikeln vill jag ju behålla för mina arbetsuppgifter. Då jag redan i tid har gjort jobbet att sortera upp alla mina timmar för de olika projekten så hade det varit perfekt om man bara kunde få detta att följa med på fakturan. Så att jag slipper dubbelt arbete för att fakturera.
6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Under Inställningar - Företagsinställningar - Övriga uppgifter, kan du ställa in att projektet ska visas på fakturan. Se skärmklipp nedan för förtydligande.



Ha en trevlig dag!

/Karl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jo men supporten säger ju då att det endast är ett projekt som kommer att visas längst uppe på fakturan. men om jag jobbar med 5 olika projekt på en månad till samma kund så visas inte hur många timmar som är arbetade på respektive projekt?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är korrekt, jag lägger det vidare som ett önskemål!

/Karl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Det har nog skett en liten missuppfattning här. Det projektet som fylls i i huvudet på fakturan, är det som sedan föreslås på artiklarna. Således blir det också detta projektet som visas på artikelraderna på utskrifterna. Om du däremot på artikelradsnivå ändrar projektet på olika artiklar, så kommer varje artikel visa just sitt projekt.

Om jag tolkar dig rätt såhär i efterhand så är det alltså detta du menar, vilket programmet har fullt stöd för!

Återkom gärna om vi misstolkat dig, annars får jag önska dig en trevlig helg!

/Karl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej så det är alltså möjligt att på varje artikelrad visa respektive projekt. Jag jobbar på 1-5 projekt per dag och detta måste märkas upp på fakturorna hur många timmar jag spenderar på varje projekt. Så alltså är det så att om jag klickar i inställningen för projekt så ska det synas på varje artikelrad också. Inte enbart på toppen av fakturan.

Mvh Alexander
Fd medlem
Inte tillämpbar

Super!! Tack! Har du sätt mitt andra inlägg också? Kanske har du någon bra lösning även för detta?

Mvh Alexander