- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Visma Admin har AutoCollect - fungerar det likadant i eEkonomi
Hej!
Vi har idag Visma Administration 2000 och är i en bransch där många fakturor betalas sent. Vi anlitar AutoCollect (Amili) som sköter alltihop åt oss. Kort och gott: de påminner och skickar sen pengarna för fakturan till oss och utan kostnad. Väldigt smidigt.
När vi fick en visning så har även eEkonomi motsvarande, men hans som visade oss var osäker på om det är lika enkelt med tjänsten som kopplas till eEkonomi? Sköts allt även här vid sidan av, efter att vi skickat iväg sena fakturor till er? Att vi inte behöver göra något själva?
Vänliga hälsningar
Therese van Kerkvorode
Hans Andersson Entreprenad
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej @Therese HA
Tack för din fråga. Vi förstår att hantering av sena betalningar är viktig för din verksamhet.
Visma Påminnelse Direkt i eEkonomi fungerar på liknande sätt som AutoCollect i Visma Administration.
Om du har kundfakturor som förfallit till betalning kan du använda Visma Påminnelse Direkt, en tjänst från Visma Amili (tidigare Visma Financial Solutions), för att få hjälp med att driva in betalningar för dina förfallna kundfakturor. Tjänsten sköts vid sidan av, efter att du har skickat iväg de sena fakturorna, och du behöver inte göra något själv.
Dessutom erbjuder eEkonomi tjänsten Visma Betalt Direkt. Med denna tjänst kan du sälja enskilda fakturor direkt i ditt program. Detta gör att du får pengar snabbt, blir effektivare och minskar din administration.
För att få en tydligare bild av hur påminnelsetjänsten fungerar i både eEkonomi och Administration, samt att läsa FAQ och få annan nyttig information, besök vår hemsida på Visma Påminnelse Direkt. Du kan också slå en signal till vår support så kan vi bolla tankar och funderingar med dig.
Trevlig helg!
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Tack Tinna,
När vi fick visning av eEkonomi av er på Visma så var han som visade osäker på om vi kanske visst behövde agera själva, därav frågan. När jag tittar och läser så får jag intrycket att det är lika smidigt som med AutoCollect i Visma Admin - precis som vi önskar oss 🙂
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Vad härligt att höra och mina kollegor på supporten kan säkert berätta ännu mer och dela med sig av små tips och klurigheter utöver informationen jag delade.
Då hoppas jag att ni kommer att bli nöjda med tjänsten och att vi ses i forumet snart igen.
Ha det bra ☀️