Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visma eEkonomi Tid - allt visas som timme

Om jag går in på eEkonomi Tid - Rapporter så visas allt som "timme", även milersättning.

Då blir det ju helt fel när jag vill se timmarna jag har jobbat mot en kund.
t.ex. jag jobbade 8 timmar och körde 500km då visas i rapporten 508 timmar

3 SVAR 3
Annelie Engvall
ANSTÄLLD

Hej Csi2019,

Anledningen till att milersättning visas som timmar är på grund av vilken enhet du lagt in på artikeln.

Du kan istället ändra enheten till KM på artikeln och först registrera tidsregistreringarna i eEkonomi Tid och sedan lägga in det som en egen artikel direkt på fakturautkastet i eEkonomi så kan du fakturera kund för milersättning per kilometer istället. 

Du kan även registrera milersättningen som ett utlägg, under Utläggsregistrering, då kommer det med på fakturaunderlaget.

Har du ytterligare frågor gällande detta så är du välkommen att kontakta oss på supporten.

Ha en fin dag!

/Annelie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

jag har lagt upp det med km från början, men det bli fel ändå.

Med vänlig hälsning,
Christian



Annelie Engvall
ANSTÄLLD

Hej CSI2019,
I Tidsregistrering så är enheten i timmar då det gäller arbetad tid. T ex restid, som du har registrerat.
Rekommenderar att du registrerar milersättningen i Utläggsregistrering, där anger du belopp och i fakturatext anger du antal km. 

Eller så registrerar du milersättningen som en egen artikel direkt på fakturautkastet i eEkonomi.

Har du ytterligare funderingar gällande detta så är du välkommen att kontakta oss på supporten. 

Ha en fin dag!

/Annelie