Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Adde12
UTFORSKARE

Webbhotell & domän betald med privata pengar & fakturan står privat

Hej!

Jag har en domän som jag har haft under en längre tid. Jag flyttade denna till en ny leverantör för webbhotell, one.com.

Webbsidan och domänen är tänkt att tillhöra mitt företag, men det har stått på mig personligen. Jag var även tvungen att göra flytten i mitt privata namn, då den stod registrerad på mig privat hos den förra leverantören.

När jag nu fick fakturan från den nya leverantören (webbhotellet), så står det ju inte på mitt aktiebolag. Kan jag ändå bokföra denna i mitt företag?

Kan tillägga att mitt företag är ett aktiebolag.

Tack på förhand!

//Andreas
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Absolut säkrast är att be om en leverantören om ny faktura ställd till ditt aktiebolag. Då kvarstår inga tvivel eller tveksamheter om avdragsrätt för ingående moms.

Vad jag förstår kan det medges om det bara är namnet som är fel och man i övrigt på fakturan kan utläsa vem som egentligen är köparen, exempelvis genom att adressen är till företaget. För att vara helt säker rekommenderar jag dig att ta kontakt med Skatteverket och rådfråga dom.

Tack Joakimg för Ditt svar.
Jag har kontaktat leverantören i hopp om att de går med på att skriva ut en ny faktura. 🙂

Med vänlig hälsning,
Andreas