Vi har precis börjat att använda eEkonomi i en ideell förening, men jag irriterar mig lite på att trots att man valt i inställningarna att vi inte redovisar moms är det hela tiden med momsfrågor överallt.
En annan sak är att det står kund hela tiden, kan väl vara acceptabelt för oss, men på fakturorna t.ex. står det Kundnummer och inte Medlemsnummer, t.ex.
Känns absolut inte som att det är anpassat för föreningar!
Gör jag något fel, eller är det så här det är?
Hej Rasmus!
Jag ber om ursäkt för att du har fått vänta på svar. Vi har en dialog om detta internt och kommer att återkoppla till dig så snart vi kan.
Tack för ditt tålamod, hoppas att du får en fin torsdag!
/Tinne
Hej!
Tack för din feedback, jag förstår dina tankar och ska besvara dem så gott jag kan just nu.
När det gäller benämningen "kundnummer" så har det att göra att med att eEkonomi är ett standardprogram som ska passa så många som möjligt. Vi vet med oss att det finns önskemål sedan tidigare om att kunna anpassa fakturamallen för sina egna behov men inget som ligger i planen att genomföra just nu. Det är också så att även i en förening kan man ha behov av att fakturera annat än medlemmar, så vi kan inte utgå ifrån att det alltid ska stå medlem på fakturorna bara för att man är en förening vilket gör att implementeringen blir större än att "bara" byta namn.
När det gäller synpunkterna moms-inställningarna så håller jag med, detta gäller egentligen oavsett om du är en förening eller ej. Vi är medvetna om detta och vi tar denna synpunkten med oss för framtiden, det kan absolut bli bättre.
Ha en bra dag!
/Hilda
Ok.
Känns bara som att man går från ett program som verkligen är gjort för föreningar, som ni lägger ner, till ett som inte har i närheten av samma funktioner.
Hej Rasmus! Sitter i samma båt:) Se mitt inlägg, sök på något som Jovan, SMK, förening så kan vi snaskas vid mera efteråt.
Jovan
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.