Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

paul mwasa
UTFORSKARE

resultatenheter ej komplett historik

Om man går in på resultatenheter ska man kunna se samtliga verifikationer som skapats där den valda resultatenheten angetts. Detta är dock inte 100%. Detta upptäckte jag av en slump då jag sökte efter en kunds inköpspris av en inventarier.   Enligt historiken finns bara verifikat avseende löpande kostnader hänförliga till nämnda resultatenhet fastän jag kunde hitta igen inköpsunderlaget om jag går in på kontoanalys, väljer balanskontot och hitta igen den transaktionen där resultatenheten finns angiven. 

1 SVAR 1
Anton Martinsson
CONTENT PRODUCER

Hej @paul mwasa!

Om du menar att du står under Bokföring - Resultatenheter, då ser du bara dem 4 senaste verifikationerna som du bokfört för respektive kostnadsbärare under den resultatenhet du kollar på. 

Om du istället kollar på kontoanalys och huvudbok, välj det tidsintervall du vill och välj ute till höger vilken resultatenhet och kostnadsbärare du vill se. Då får du fram en fullständig lista över konton och verifikat som bokfört med den valda reusltatenheten och kostnadsbäraren. 

Hoppas du fick klarhet i hur det funkar i Visma eEkonomi och vad du ser vart mm. Ha en fin helg när den kommer! 🙂