Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

API klagar på fel licens

Håller på och försöker rädda ett gammalt program som var skrivet i Visual Basic, men som jag nu uppdaterat till VB.NET. Det slutade att fungera för ett par år sedan.

Felmeddelandet som det får (både före och efter uppgradering till VB.NET) är följande (när databasen ska öppnas):
"Din licens för Visma Administration är felaktig. Starta programmet, välj Om Visma Administration under Hjälp och klicka på Uppdatera licensen."

Följde instruktionerna, men det hjälpte ej. Ringde och dubbelkollade med Visma och de sa att vi fortfarande hade integrationslicensen och att allt var i sin ordning. Det står även i rubriken till programmet att vi har integration.

Hur kommer det sig att den fortfarande klagar? Har nämligen ett annat program skrivet i C# som kan öppna databasen samt läsa diverse uppgifter om specifika artiklar utan problem (däremot kan inte det programmet hämta artikeluppgifter från en order, men det är ett separat problem som inte borde vara relaterat till detta).

2 SVAR 2
KenArd
CHAMPION

Hej Kalle,
Ring supporten igen och be att dom kopplar upp sig och tittar på problemet.

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om du skapar upp filen ApiAdkLogg.txt i gemensamma filer och framkallar felet igen. Loggas där då något i filen? 

Om inte, så känns det som detta äldre integrationsprogram arbetar mot fel sökvägar (företag/gemensamma filer), till skillnad mot det i C#.