Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Adresskoppling mellan Medlemsregister och Avtal

Varför är inte avtalen kopplade till medlemsregistret vad det gäller adresser?? Jag visste inte detta, och ändrade adress i medlemsregistret på såna som flyttat. Gjorde sen medlemsfakturor och fick sedan en massa fakturor i retur "addressaten har flyttat". Det är ju urdumt att man måste ändra adress på två ställen. Både medlemsregistret och på avtalet. Den kopplingen borde väl programmet kunna fixa?

4 SVAR 4
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag förstår att detta skapade problem för dig.

Inne på avtalen finns på fliken 2 en markeringsruta för Automatisk adressuppdatering vid fakturering.
Den markeringen betyder att fakturan hämtar adressuppgifterna från kundregistret istället för avtalet.
Du kan sätta dit markeringen nu i efterhand för att underlätta om du ska fakturera de här avtalen fler gånger.
När du skapar nya avtal via avtalsmallar kan du välja om markeringen ska sättas på avtalen med automatik.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Åh... Nu är det åtgärdat. Nu blir det rätt när jag fakturerar nästa gång. Va bra 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Program: Förening
Varje ny medlem/kund får ett kundnr. Detta styr alla kommande förändringar hos kunden. Ex. när man skapar ett avtal. Om kunden gör en adressändring så skrivs den nya adressen in i kundregistret. Men inget ändras i avtalsregistret vilket gör att kundens nästa faktura går till den gamla adressen.
Förslag. Alla ändringar som görs i kundregistret ska, med automatik, ändras i alla register där kundnummret finns.

This reply was created from a merged topic originally titled
Automatisk uppdatering kunduppgifter.

Hej!

Jag la din fråga i en tråd där samma fråga ställts tidigare.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~