Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Alternativa artikelnummer RSK nummer

Jag har ett behov av ett artikelregister till vilken jag kan läsa in prisfiler från Lundagrossisten och Dahl. Båda leverantörerna har egna artikelnummer men också ett RSK nummer, som är ett unikt nummer för varje reservdel i VVS branschen. Jag kommer i Visma behöva kunna ange både ett lundanummer och få träff på rsk numret alt ange ett dahlnr och få träff på rsk numret. RSK numret kommer att vara "vårt artikelnummer" och leverantörernas "sökrartikelnummer" eller vad ni kallar det i Visma. Så initialt behöver jag få en artikelinläsning där dessa tre begrepp knyts samman. Går detta?
Dessa leverantörer kan skicka/jag hämtar följesedelsfiler som jag skulle vilja använda som underlag för att skapa en kundorder. Har Visma admin stöd för det?
Om dessa behov går att lösa så utökar jag gärna Visma 500 till 1000.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

följer
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Det är främst artikelnummer och leverantörens artikelnummer som man kan läsa in. Har du möjlighet att skicka in dina filer till oss samt en beskrivning på hur du vill kunna använda de 3 olika så kan vi göra ett försök med att läsa in det.


Ha en fortsatt bra dag!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kanske läsa in till fältet "kortnamn". Det fältet är ju sökbart vid tex orderläggning, artikelöversikt och inköpsorder.