Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra datum på verifikation

Jag har gjort en verifikation och fått fel datum på den , går det att byta? 11/2-13 skulle vara 11/3-13. Mvh susanne

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Nej det gör det inte. När verifikationen registreras blir datumfältet låst. Det du får göra istället är att stryka verifikationen och skapa en ny på rätt datum.

Gå in på den felaktiga verifikationen och klicka Kommando - Stryk över alla i översta menyraden. Alla raderna blir då överstrukna och du får skriva en ändringssignatur. När du klickar på Registrera påverkar verifikationen inte längre din bokföring. Skapa därefter en ny på rätt datum.
helenkatarina
UTFORSKARE

Hej!

Är det så att det som är skrivet ovan om att det inte går att ändra datum på verifikation är ändrat?
Jag lyckades göra det nyss av misstag. Visma Administration 500 version 2016.0.
Jag skulle in o rätta ett kostnadskonto, stryka över raden  som vanligt och lägga in ett nytt konto. Sen när jag tog en kontoanalys på mitt bankkonto såg det ut som om verifikationen var helt borta, men den var flyttad till ett annat datum. Sedan prövade jag igen med en annan verifikation och ja, det gick bra igen. Är det meningen att det ska fungera numera?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Katrina!
Ja, numera kan man ändra datum på en verifikation. Detta kan du göra fram till att perioden är låst. 
/Elin

Det går inte alls att ändra datum trots att det gäller en preliminär verifikation i en olåst period. Vad beror det på?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har Visma Ekonomi online och kan varken ändra datum eller ta bort senaste verifikationen som ni visar i den förträffliga Youtube- videon. Vad kan det bero på? Perioden är inte låst, jag upptäckte det i samma minut som jag skapat verifikationen.
MVH Jonas
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hittade svaret från Joakim Karlsson här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/eaejtg1r35axx
och det funkade. tack