Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra en påbörjad periodisering

Jag har lagt en periodisering i fel verifikationsserie. Den första periodiseringen är redan gjord och jag inte ändra serie.

2 SVAR 2
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Det stämmer att du inte kan ändra inställningar på en påbörjad periodisering. Om du ändå vill ändra får du makulera periodiseringen och skapa en ny.

Börja med att säkerhetskopiera ditt företag. Gå sedan in på fakturan/verifikationen där periodiseringen skapades. Markera den rad på fakturan/verifikationen som du periodiserat. Välj sedan Kommando - Periodisering. Bocka i Makulera kommande periodiseringar längst ner till vänster och tryck spara.

För att kunna skapa en ny periodisering måste du sedan stryka verifikationsraden och lägga upp den på nytt. Välj Kommando - Stryk över och ange sedan signatur på raden. Därefter kan du lägga upp samma konto och belopp på en ny rad och då får du upp periodiseringsdialogen på nytt. Fyll i alla uppgifter om periodiseringen inklusive den verifikationsserie du vill använda.

Observera att programmet kommer vilja göra om din första periodisering, så du bör även stryka hela verifikationen som hamnade fel om du inte redan gjort det.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har haft en försäkring som är periodiserad på ett år. 

Nu är den försäkringen avslutad i förtid och jag har fått förutbetald premie återbetald.

Men jag vill veta om/hur jag tar bort dom framtida periodiseringarna som kommer framöver?

Jag har Adm 500.