Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra leverantörens bankgironummer?

Hej, jag har lyckats få in fel bankgironummer på transportstyrelsens lev fakturor, vi har samma leverantör med olika bankgironummer. Hur gör jag för att ändra mottagande Bg-nummer?

5 SVAR 5
Jessica33
MEDLEM

För att undvika detta fel har vi lagt upp flera Transportstyrelsen med tillägg i namnet, ex infrastruktur, trängsel osv

i detta fall bör du kunna gå in på varje levfaktura och ändra i fliken betalningar o ändra bg-nr.


Fd medlem
Inte tillämpbar

För att undvika det här problemet med bland annat Transportstyrelsen, använder jag alltid leverantörens bankgironummer som leverantörsnummer. Då undviker jag också fel, när leverantörer helt plötsligt börjar använda sig av factoringföretag. Då byter de ju BG-nummer och ser man inte upp, går pengarna fel.


Med vänlig hälsning Lena

Jessica33
MEDLEM

men om man använder bg som levnr blir ju statistiken fel per leverantör. Lättare att via kolumninställningar lägga till pg o bg nr så kan man ju se om man har rätt bg eller pg registrerat och om de bytt, kan man ju välja att ändra i registret innan man registrerar fakturan.


Med vänlig hälsning

Jessica

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag håller med Jessica. Det smartaste är att lägga upp Transportstyrelsen flera gånger och därefter lägga till kolumnerna Bankgiro/Plusgiro i listan. Men jag ser att du bara kan lägga till de kolumnerna i listan över leverantörsfakturor och inte leverantörer. Detta kan jag ta vidare som ett önskemål till utveckling.

/Johan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Bra önskemål och beskrivning. Jag bevakar tråden och tar med mig det till framtida versioner. Fram tills dess är den bästa lösningen precis som Jessica skriver.

Mvh

Susanne