Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

kristerj19
MEDLEM

Ange bankkonto i e-faktura

Finns det någon möjlighet att ställa in bankkonto på e-fakturor som skickas utomlands?

 

I våras bytte vi bank och kopplingen mellan bankgiro och bankkonto ändrades, så för våra svenska kunder blev det ingen skillnad när de betalar elektroniskt och det har fungerat bra.

För ett tag sedan skickade vi en e-faktura till Norge och då fick vi ett felmeddelande från kunden som sa att bankkontot som angetts på den elektroniska fakturan hade avslutats (vilket är korrekt). Är det någon som vet hur vi kan ändra så vårt nya bankkonto anges rätt på elektroniska fakturor till utlandet (dvs de som inte betalar via bankgiro)?

/Krister

 

 

2 SVAR 2
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej Kristerj19,

 

Tack för att du skriver in!

 

Från vad jag kan se ser det ut som att du arbetar i Visma Fakturering, stämmer det? 

 

I Visma Fakturering finns det ingen valuta och språkfunktion så jag har lite svårt att föreställa mig vad det kan vara som orsakar detta. Skickas fakturan i åtanke i SEK eller i någon annan valuta? 

 

För att hjälpa dig vidare skulle vi behöva lite mer information av dig och därför skulle jag rekommendera dig att ringa in till oss på supporten så att vi kan koppla upp till ditt program för att se hur det ser ut och hjälpa dig vidare därifrån. 

 

Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Om jag har missförstått eller om du har några följdfrågor är du varmt välkommen att höra av dig i tråden igen. Du får även återkoppla när du har pratat med mina kollegor på supporten och dela lösningen här i tråden. Kanske kan det komma att hjälpa en annan användare i framtiden 🙂 

 

Önskar dig en fin helg!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂
kristerj19
MEDLEM

Hej, det stämmer att vi arbetar i Visma fakturering.

 

Kunden har skickat ett underlag där det framgår att vårt gamla bankkontonummer används när vi skickar e-fakturan.

Jag slår supporten en signal i nästa vecka.

 

MVH

Krister