Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

StinaY
NY MEDLEM

Ange enhet "tim" i tidsformat istället för decimalfom?

Vi skapar fakturaunderlag i vårt tidsrapporteringssystem utifrån konsulters rapporterade tid. I det systemet anges tiden i timmar och minuter (t ex 140:50) men när vi läser över fakturaundelagt till Visma så avrundas tiden och omvandlas till decimalform vilket gör att summeringen av timmar x timpris (som också den kommer över från försystemet) blir fel i Visma (eftersom 140:50 = 140,8333333333) och vi kan då ha problem med att skicka e-fakturor. Kan man i Visma ställa in så enhet "tim" anges i tidsformatet 140:50 istället för i decimalform?

1 SVAR 1
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @StinaY!

Jag ser att du redan varit i kontakt med mina kollegor på supporten och fått svar på din fråga men ville bara återkoppla i tråden här med ifall någon annan i forumet skulle stöta på liknande problem. 

Som det ser ut idag så finns inte den möjligheten i Visma Administration. Det finns inga möjligheter att göra anpassningar för att kunna hantera underlaget från din integration som kommer in som hh:mm. Det man får göra till vidare är att manuellt ändra i Visma Administration.

Ha en fortsatt trevlig torsdag!

// Anton