Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Anger flera leveransdatum på fakturan

I vårt tjänsteföretag utför vi arbete åt kund flera gånger i månaden. På fakturan vill jag precisera vilket arbete och vilken dag vi utfört arbetet. Typ ett leveransdatum per arbete. Hur lägger jag in flera olika leveransdatum/datum för utfört arbete?

4 SVAR 4
KenArd
CHAMPION

Hej Helen,
Jag är lite osäker om fälten avvikande lev.datum finns i Admin 500 och kommer inte åt att verifiera det just nu, men om du ser fälten enligt nedan som finns i Admin 1000/2000 så visar jag hur du gör:



Lämna blankt i huvudet för leveransdatum. Fyll i datum på artikelnivå.




Så ser det ut på fakturan.

Har du inte dessa fält vilket jag tror, måste du skriva datumen som en textrad till varje artikel.
Alternativt uppdatera till Administration 1000 om det är värt pengarna.

MVH

Kenneth
Agronom Andersson
UTFORSKARE

Just ja, så var det ju. Och jag hade ju faktiskt använt mig av det och tom! döpt om rubriken till "arbete utfört". Bara det att markören inte vill vara kvar på raden så långt, utan hoppar ner till raden under (en enkelhetsåtgärd enligt Visma). Men väldigt opraktiskt!
Undrar om man skulle kunna flytta fram hela kolumnen. Och ta bort artikelradkolumnen och istället lägga fram leveransdatumkolumnen där...? 
KenArd
CHAMPION

Hej Helen,
Det går tyvärr inte. Du får dra ihop kolumnerna så mycket det går så att du ser kol. för lev.datum.

Kenneth
Agronom Andersson
UTFORSKARE

Tack ändå. Och ska fundra på det där med textrad för lev datum...