Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Ångra makulering av faktura

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-06-02 10:50 )

Råkade av misstag makulera en faktura, och skulle nu vilja ha "tillbaka" den. Går det? Den är inte journalbokförd...

11 SVAR 11
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Makulerade en faktura av misstag. Skulle vilja "ångra" detta. - Administration

Ta bort bocken i rutan framför makulerad.
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Makulerade en faktura av misstag. Skulle vilja "ångra" detta. - Administration

Har jag gjort, men får inte  fakturan tillbaka. Det händer liksom inget 😞
Highlighted
NY MEDLEM

Är det kund eller leverantörsfaktura? Och den är inte journalförd?
Highlighted
NY MEDLEM

Kundfaktura, och inte journalförd. Ska den alltså komma "tillbaka" om man tar bort bocken?
Highlighted
NY MEDLEM

Kanske har betydelse att det är en samlingsfaktura?
Highlighted
NY MEDLEM

Okay, då tror jag det är så att levererat antal på artikelraderna nollas. Möjligen att du få lägga in antalet igen... Lycka till!

Highlighted
NY MEDLEM

Det kan det kanske. Men har du skrivit ut följesedlar? I så fall bör du få fram levererat antal per artikel om du inte kommer ihåg det.

Highlighted
CHAMPION

Hej Monica,
Det går tyvärr inte att "trolla" tillbaka en krediterad faktura.
Du får kvitta dom mot varandra och skapa en ny.

MVH

Kenneth
Highlighted
NY MEDLEM

Men den var väl makulerad?