Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Anteckningar på verifikation

Jag saknar att kunna göra en intern anteckning under verifikaten.

10 SVAR 10
KenArd
CHAMPION

Hej Veronica,
Det är inte meningen att du ska sakna saker;)
Under företagsinställningar/bokföring kan du aktivera en krystruta "Transaktionsinfo" så får du upp enligt bilden nedan. Tänk på att bokföringskontona också måste markeras för användning av "Transaktionsinformation"

MVH

Kenneth

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Veronika, tack för ditt inlägg. Hoppas Kenneths tips kan vara en hjälp på vägen. Du får gärna kika i den här tråden annars, där vi diskuterar behovet av en allmän anteckningsruta på verifikationen. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Kenneth,
Ska testa denna funktion 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Går det att skriva transaktionsinformation redan när man registrerar leverantörsfaktura?
Jag har i så fall inte kommit på hur, utan måste gå in på verifikationen när jag bokfört leverantörsfakturajournal, stryka raden och lägga till samma rad igen för att skriva transaktionsinfo.
Mvh conny
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Conny, du kommer kunna göra det i version 2015.2 som du snart kan ladda ner. Håll utkik på Min sida 🙂

Nu börjar cirkusföreställnigen på armarna igen;)
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helene,
En bra början, men inte riktigt vad jag menar 🙂
Jag vill ha kunna ange transaktionsinformation för varje rad, inte en gemensam för hela fakturan.
Anledning är att ha möjlighet att få översikt på t.ex. förbrukningsinventarier, göra ett kontoutdrag/kontoanalys på t.ex. konto 5410 och kunna se mer exakt vad det är jag köpt för nånting. Ofta flera olika inköp på en faktura, därför vill jag ha möjlighet att ange för varje rad.
Mvh Conny
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Conny, tack för återkopplingen. Förstår mycket väl att det vore önskvärt att få möjligheten på varje rad. Till den här versionen hade vi inte möjlighet att erbjuda det men vi har med oss det som ett förbättringsområde på sikt. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,
Hur ser utsikten ut för att kunna ange transaktionsinformation som är unik för varje rad i en leverantörsfaktura?
Mvh Conny
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Conny, 
Detta är fortfarande med oss som ett förbättringsområde, men det är inget som vi arbetar aktivt med just nu.