Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Artikelstatistik över sålda artiklar med orderdatum

Hej!

 
 

Försöker hitta/skapa en rapport som kan visa mig statistik över order för en specifik artikel under en tidsperiod. Alltså filtreringen skall vara på

artikelnummer

och

period 

och resultatet skall vara en lista med en rad per order under denna tidsperiod visande antal i ordern.

 
 

Jag vill alltså få ut rådata på hur många av denna artikel vi säljer under året (valfri period). Ej ackumulerat utan radvis per order.

 
 

Hjälp! 🙂

4 SVAR 4
Hans Ojes
NY MEDLEM

Hej. Infostep bygger Excelrapporter kopplade till Vismas databaser.
Vi kna ordna med en rapport i valfritt format, det kan vara ren rådata (precis vilka fält du vill), eller en färdig dynamisk rapport som visar försäljning över tiden i tabeller och diagram.
Allting uppdatringsbart via knapptryckning

// Hans
hans.ojes@infostep.se 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! 

Det finns en rapport "Artikelstatistik" med periodurval att importera via Arkiv - Mallar/rapportgenerator - Läs in rapport. Klicka OK på rutan som dyker upp så får du en lista på alla rapporter som finns att importera. Markera rapporten Artikelstatistik och klicka på Importera.

Därefter stänger du Administration och öppna på nytt. Sedan ska rapporten finnas att välja i företaget under Utskrifter - Inlästa/skapade.

/Malin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Malin,

Tack för svar! Dock så känner jag till rapporten sedan tidigare och det finns en begränsning i den som jag vill komma runt vilket är att man kan göra ett periodurval, men den sammanfattar och listar inte datum per orderrad. Jag behöver orderstatistik med datum för varje orderrad för en viss artikel under en viss period.


Mvh,
Albin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det finns en rapport som heter Ordersammandrag - Artiklar, den tar inte med exakt det som du efterfrågar men är det närmsta jag kan hitta.

Man kan lägga ett urval på Datum för den perioden som du vill se tex. 170901..170930. Utskriften visar leveransdatum, ordernummer specificerat under respektive artikel samt vilken kund, antal och belopp.

Det finns annars möjlighet att beställa en rapport från någon av våra partners eller kontakta vår partnerförsäljning på partner.spcs@visma.com.