Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Återställa systemsäkerhetskopia i ny dator

Hej,

Jag har bytt dator och tog in systemsäkerhetskopia på den gamla datorn. När jag försöker återställa kopian så får jag följande meddelande. Filen innehåller ingen systemsäkerhetskopia som även bilden nedan visar.




Hoppas någon kan hjälpa mig.

Mvh
Alex

5 SVAR 5
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej SMF Kyrkklockan!
Kan det stämma att du i samma veva uppdaterade från exempelvis 2017.0 till 2018.3 nu när du bytte dator? Det ser ut som din systemsäkerhetskopia behöver konverteras till den nya versionen. Det görs automatiskt i en uppdatering men inte i en nyinstallation. Är det så fallet är för dig behöver vi hjälpa dig med att konvertera upp din systemsäkerhetskopia. 

I bland annat hjälpen Byte av dator, informerar vi om att du måste installera version 2017.0 på nya datorn som finns för nedladdning på vår hemsida. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, hur går jag tillväga för att uppdatera systemsäkerhetskopian. Ska jag ringa supporten?
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej SMF Kyrkklockan!
Jag skickar en länk till din mejl där du kan ladda upp din kopia. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jag har oxå bytt dator så att föreningen nu har en egen laptop minsann 🙂 Nu dyker det upp en inloggningsruta som förvirrar mig, vad är detta och vad skall jag göra, jag har, vad jag vet, inget lösenord för denna inloggning!? Jag stänger ned rutan och då verkar allt fungera...

Jag kör ver 2017.0 på den nya burken så jag tänkte uppdatera men blir osäker om jag behöver ett lösenord för att uppdatera eller känner uppdaterings-servern igen mig???

Den nya burken har dessutom en egen epost-address. Jag har inte ändrat det i programmet ännu men skulle vilja veta om det kan stöka till det om jag ändrar epost-addressen. Jag vill att datorn skall kunna lämnas över till nästkommande kassörer utan strul med epost som försvinnner då de flesta fakturor in-ut numera är epost-fakturor.

Är det något annat jag behöver ta höjd för innan uppgradering?

//rg
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Lillroffe!
Det är ingen fara för dig att uppdatera, du kan ha hur många mejladresser du vill utan att det påverka ditt föreningsprogram. Eftersom du installerade 2017.0 på din nya dator behöver du inte skicka in någon systemsäkerhetskopia till oss. Mallarna konverteras över automatiskt om du har läst in en systemsäkerhetskopia i 2017.0 på nya datorn innan du uppdatera till 2018,3
Att du får upp en ruta när du startar ditt program kan du som du säger bara gå vidare ifrån, men om du vill slippa få upp rutan kan du gå in under Arkiv - Lösenord och Inloggning till Vismaspcs.se radera den mejladress som finns här och ta bort bocken för spara lösenordet på datorn.