Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Att göra vid olika typer av mailproblem

Om du försöker maila från våra lokalt installerade program och får något av följande felmeddelande:

Fel: Ingen mapikompatibel epostklient finns installerad

 

  • Användaren misslyckades med att logga på när dialogen för påloggning visades.
  • Inget meddelande har sänts.
  • Ett eller flera ospecificerade fel har uppstått.
  • Ett oväntat fel har inträffat "Det gick inte att starta något e-postprogram".
 
 
Lösning:

Obs! Det måste först och främst finnas ett lokalt installerat mailprogram på datorn. T.ex Microsoft Outlook, Windows Live mail.

 

Appen epost som finns i Windows 8/10 fungerar inte att skicka med via Vismas program.

 

  1. Se till så att ert mailprogram är valt som standardprogram för e-post i Windows. Det kontrollerar du under Kontrollpanelen – Standardprogram. Klicka på "Ange dina standardprogram". Markera ditt mailprogram och klicka därefter på "Ange det här programmet som standardprogram".

  2. Lägg till registernycklar om de saknas:
    Windows 7: Gå in under start och skriv "regedit" i sökfältet och tryck därefter Enter på tangentbordet. Windows 8/10: Högerklicka på Windows-ikonen längst ner till vänster och välj "Kör". Skriv "regedit" och tryck OK.

  3. Bläddra fram till följande platser:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Messaging Subsystem\
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows Messaging Subsystem\
    Se till så att MAPI, MAPIX och MAPIXVER finns upplagda med datavärden 1, 1 och 1.0.0.1

    Om t ex MAPI inte finns upplagd gör du enligt följande:
    Högerklicka i det högra fältet och välj Nytt – Strängvärde.
    Ge det nya strängvärdet namnet MAPI.
    Tryck Enter och dubbelklicka sedan på namnet MAPI.
    Skriv 1 i Data och klicka på OK.

  4. Kör både mailprogram och Vismas program som administratör. Genom att högerklicka på genvägen för programmen och välj "Kör som administratör"

  5. Kontrollera så att liknande anrop från andra program fungerar på datorn och att ett mail skapas.
    Till exempel:
    Högerklicka på en fil på skrivbordet, välj Skicka till – Epostmottagare.
    Gå in i Internet Explorer.  Arkiv – Skicka – Sida med e-post.
 

      Funkar inte det heller måste ni själva åtgärda problemet då det inte är relaterat till just vårt program.

0 SVAR 0