Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

fiax__
MEDLEM

AutoInvoice vid fakturabelåning inbetalning till annat BG än vårt eget

En kund vill ha autoinvoice faktura och det skulle ju kunna fungerar riktigt bra om det inte varit så att vi har faktura belåning via banken. Vi rapporterar endast vilka fakturor som ska belånas och kund betalar in till bankens Bankgironummer. Men när vi skickar en autoinvoice faktura så syns ej det bankgironummret utan vårt eget som måste ligga i företagsinställningarna för att kunna hämta återrapporteringsfiler och skicka betalfiler. Det innebär att vi får pengarna till fel konto. Har kollat med kund som bekräftar att det fungerar så. om jag skriver det korrekta BG nummret i faktura tex i överlåtelse texten så läser ej kundens program in detta.
Hur gör jag?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Det går med en inställning att styra så uppgifterna för fakturabelåning ska skickas med även vid e-faktura/AutoInvoice.
Du hittar inställningen under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Försäljning - Fakturabelåning. Här markerar du rutan Fakturabelåningsuppgifter skickas med vid e-faktura.
Uppgifterna som kommer med på fakturan är överlåtelsetext och PlusGiro- respektive bankgironummer.