Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Autogiro på faktura från bank

Hej,
Mitt företag har ett business card hos Handelsbanken.
Jag har fått nu fått första fakturan från Handelsbanken. Summan vi är skyldiga kommer de dra via autogiro.
Min första tanke är att göra ett verifikat med kredit 1930 och debet momsen samt övriga konton beroende på vad som inhandlats.
Men ju mer jag funderar på det ju mer förvirrad blir jag....
Ska jag göra ett vanligt manullet verifikat eller lägga in den som lev-faktura, trots autogiro.
Vi använder Admin 1000.

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

 

Det finns en funktion för autogiro i programmet. På din leverantör ska du sätta en markering för Autogiro på flik 1 Lev uppgifter under Inköp - Leverantörer

 

När du sedan skapar leverantörsfakturan finns markeringen med för att denna leverantören hanterar autogiro. Eftersom leverantörsfakturan har denna markering kan de inte skickas med i betalfilen under

Betalningar - Utbetalningar, men du kan se den i listan. När beloppet för din autogirofaktura har dragits markerar du den som betald som vanligt. Se filmen Autogiro och betalspärr på leverantörsfakturor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Videon som refereras är inte längre tillgänglig

@Fd medlem kanon att du säger till! Jag har uppdaterat länken nu. 🙂

/My

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Tack för informationen.
Men jag har inte den rutan i mitt program.
Det enda jag kan välja att bocka i är attesterad och makulerad.
Jag har Admin 1000 version 2013.01
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Du kan ladda ner senaste versionen av programmen på vismaspcs.se/support. Det är bara att logga in först om du inte är inloggad. I denna versionen finns funktionen med autogiro med.