Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Autoinvoice / VA 2000 / leverantörskredit lästes in som debetfaktura

Skulle idag läsa in en kreditnota från en leverantör och den lästes in som en debetfaktura istället.

Problemet kan vara att det i huvudet står "Faktura kredit" ihop med att det står "Summa att betala" med ett minusbelopp: - x.xxx:-

När jag kikade på samtliga av leverantörens skickade fakturor och kreditnotor, upptäckte jag däremot att det fungerat klockrent med det utseendet på kreditnotor tidigare före uppdateringen.

Skickar med en PrtCcr så ni ser att den gick in som en debet...



3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej LW!

Denna faktura har troligtvis blivit feltolkad, det händer ibland och har inget med själva Administration att göra, utan uppstod innan inläsningen i bakgrunden. Det du kan göra är antingen, att rätta till det i ditt program, d v s inte göra om någon inläsning. Alternativt återkommer du till oss så tar vi ärendet vidare och ser till att fakturan skickas om, och att du kan hämta in den på nytt.

Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu hände det här för några dagar sedan och jag är rätt van med trix i programvaror så jag makulerade krediten och lade in den utan inskanning direkt när jag upptäckte felet. Tack i alla fall för att du tog dig tid med mig.

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bra att det löste sig! Återkom om du stöter på mer patrull!

Ha det fint!