Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Autoinvoice till SAP Business One

Vad behöver en SAP Business One göra för att ta emot en faktura via Autoinvoice? Alltså de ska alltså inte bara läsa in en PDF. Informationen på fakturan ska släcka beställningar i SAP B1. Går det att få samma fil som ni idag skickar via inExchange till en Visma Adm mottagare till SAP istället, så får SAP konsulterna göra en importfunktion för att läsa den filen. Eller behöver SAP bli en InExchange partner för att det ska fungera? Eller hur ska man göra?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

När man skickar e-fakturor från Visma Administration går de alltid via InExchange där mottagaren måste ligga upplagd i deras databas. 

Jag skulle rekommendera att ni tar kontakt med InExchange och eventuellt SAP för att ta reda på om det fungerar att skicka e-fakturor mellan InExchange och SAP eller om de måste göra några egna anpassningar.

/Johan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, måste alla e-fakturor gå via inExchange? Går det inte att få en Autoinvoicefaktura i Svefakturaformatet direkt på en e-postadress eller en FTP?
Likaså med Sveorder, dvs att vi skickar en Sveorder som vi kan läsa in till Visma?
Det är ju Sveorder och Svefakturaformatet ni använder er av och om vi har det stödet i SAP vet jag inte vad inExchange tillför. De lyckades inte förklara det för mig. 
Som det är nu behöver vi ju även ha en transaktionslicens med Inexchange samt att de behöver göra en del utveklingsarbete /David 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Papp!

Ja dessvärre är det så, d v s att man måste gå via tjänsten/gränssnittet InExchange. Det är nämligen först när dokumentet når dom som det får sitt SveFaktura-/SveOrderformat, dessförinnan är det egentligen bara ett slags underlag.

Tack för ditt inlägg!