Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Automatiskt utskick till kunder efter viss tid

Vi skulle vilja att det automatiskt skulle gå iväg ett mail/sms t.ex. 5 år efter vi varit hos dom med ett meddelande att det nu har gått så och så lång tid sedan vårat besök och att det kanske är dags för våra tjänster igen. Pratade med support och det gick inte att ordna i dagsläget.

Förstår att det är lite på gränsen till marknadsföring så gränsen är kanske lite luddig men eftersom man ändå har ett kundregister i Visma så känns det ju onödigt att köpa in ett program där man måste skriva in alla kunduppgifter en gång till. Bara en idé...

3 SVAR 3
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Du kan få ut rapporter på vilka kunder som fick sin senaste faktura för till exempel 5 år sen. Därefter skulle du kunna använda Visma Sms eller mejlen för att skicka utskick direkt från Visma Administration.

Automatiskt går det inte utan du måste manuellt ta fram vilka kunder du vill skicka till.

Återkom gärna om du vill att jag förklarar ytterligare hur du gör eller om jag har missuppfattat dig!
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Hej igen!

En liten rättelse:

Du kan direkt i listan över dina Kunder markera de kunder det gäller utan att ta fram en rapport. Då väljer du förstoringsglaset och letar upp Senaste faktura och skriver till exempel <100120 och klickar på Markera så markeras alla de kunder som har senaste fakturadatum tidigare än 2010-01-20.

Därefter kan du använda knappen Skapa sms eller Skapa e-post för att skapa dina utskick.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Oki va bra! 🙂 Tack för svaret! //Jenny