Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avaktivera Autoinvoice

Hej

Jag håller på att registrera nya fakturor som jag skallskicka ut per post. Men hela tiden får jag AutoInvoice som utskriftsval ochmåste då ändra. Hur får jag bort AutoInvoice för gott?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Ska ni inte använda tjänsten för att skicka eller ta emot elektroniska fakturor vill jag att du börjar med att kontrollera dina inställningar. Gå in på Arkiv - Inställningar - Föreningsinställningar - Min sida/Internettjänster - Visma Autoinvoice. Kontrollera så du inte har någon markering för att ta emot eller skicka elektroniska fakturor, har du en markering så ta i så fall bort den.

Man kan sedan inne på Försäljning - Kunder göra en massuppdatering på Utskriftsval om alla dina kunder ska få fakturan via post. När du står i kundregistret klickar du på knappen Markera alla och därefter knappen Massuppdatera. I dialogrutan som öppnas klickar du på flik 3 Utskriftsval - lås upp fältet för faktura och välj skrivare för att få fakturan på papper. Klicka på OK och därefter så har alla dina kunder inställningen för utskrift på papper.

När du skapar en ny kundfaktura ska utskriftsvalet skrivare föreslås.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men problemet kvarstår väl för alla nya kunder? Och det är ju ett problem - om man tex som jag i min verksamhet mestadels har nya kunder hela tiden! 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Min kollega skrev Gå in på Arkiv - Inställningar - Föreningsinställningar - Min sida/Internettjänster - Visma Autoinvoice. Kontrollera så du inte har någon markering för att ta emot eller skicka elektroniska fakturor, har du en markering så ta i så fall bort den. Den använder du om du inte vill skicka via AutoInvoice alls, men du hittar även på samma ställe en ruta för Skicka alla fakturor via AutoInvoice som du ska bocka ur. Då kan du arbeta som du önskar dvs du kan skicka via AutoInvoice på de kunder du gjort inställningar för att skicka elektroniskt till men för nya läggs inte upp med dessa inställningar. Kontrollera också under Arkiv - inställningar - Företagsinställningar - Försäljning på fliken Normalvärden att du på raden Faktura har inställningen för Skrivare. Det som står på den här fliken är nämligen det du styr som default för hur nya kunder ska läggas upp.

Ha en fin dag!
Mia