Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Avdragsgill milersättning i enskild firma / hur ska det bokföras? - Administration

Hej. Jag ska bokföra avdragsgilla körda mil i tjänst, i min enskilda firma. Egen insättning 2018 / men behöver ett motkonto. Vilket ska jag välja?
9 SVAR 9
NY MEDLEM

Re: Avdragsgill milersättning i enskild firma / hur ska det bokföras? - Administration

Du kan använda konto 5800 som motkonto när det gäller företagarens egna resor i en enskild firma.
NY MEDLEM

Re: Avdragsgill milersättning i enskild firma / hur ska det bokföras? - Administration

Är alla kostnader avdragsgilla som bokförs på 5800?
Tack för svar!
NY MEDLEM

5800 är ett konto för avdragsgilla resekostnader.
NY MEDLEM

Tack! Gäller samma även för 5810? Jag har en hel del som är bokfört där också, vad gäller t ex biljetter för min firma. Dessa kan väl ligga kvar där och ändå vara avdragsgilla?
NY MEDLEM

Absolut, det är också ett konto för avdragsgilla kostnader!
NY MEDLEM

Super. Tack Per! 🙂
NY MEDLEM

Hej!
Jag har annan fråga - jag har använt min privat bil för företagets verksamhet. Resvägen var 5913 km i 2014. Hur skulle jag beräkna beloppet för att bokföra det med 18,50 kr/mil?
NY MEDLEM

Du kan använda något av kontona ovan, 5800 eller 5810, för att bokföra milersättningen.
NY MEDLEM

Tack!