Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Aviseringsljud

Jag använder mig mycket av automatkontering och är oerhört irriterad på det plingande ljud som hela tiden poppar upp med aviseringsrutan om att detta kontot är knutet till automatkontering. Går det inte att koppla bort aviseringsljudet?

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Mycket bra fråga! Jag har samma problem och hoppas att det går att få bort.
Magnus56
MEDLEM

Det är många program (installationer) som har "varningsmeddelanden". Även mobiltelefoner. En snabb lösning kanske kan vara att stänga av ljudet på PC:n. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

På min mobiltelefon kan jag välja att stänga av aviseringsljud. Att stänga av ljudet på datorn är inte aktuellt då jag har radion på via den.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Samma här, har radion på hela dagen 🙂 . Jag förstår inte varför det behövs aviseringsljud? Man borde åtminstone kunna välja ifall man vill bli 'varnad', särskilt om varningen ska komma vid varje moment man gör vid bokföringen. Man tvingas dessutom trycka enter en gång extra vid varje moment - för att få bort meddelandet. Låter inte som mycket, men varje moment extra man måste göra tar också extra tid PLUS ljudet förstås....
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det finns ingen inställning i Administration för att stänga av ljudet. Det jag kan göra på min dator är att högerklicka på ljudsymbolen nere till höger på datorn.



I menyn väljer jag sedan "Öppna volymkontrollen". Stänger jag då av "Systemljud" så hörs inga "pling" ifrån Administration och jag kan ändå lyssna på musik.




Hoppas att detta fungerar för er också.
/Fredric
Fd medlem
Inte tillämpbar

Åh, tack så mycket för tipset. Det fungerar alldeles utmärkt. Radion på utan störande pling. Tack så mycket.
Fd medlem
Inte tillämpbar

TACK! perfekt... har letat som en galning tills jag kom på att jag kunde söka på forumet..hehe.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Super! Vilken fantastiskt användbar information (y) ! Tusen tack för den 🙂