Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avrapportering av inkommande gods

Hej.

När jag avrapporterat inkommande gods så ska oftast de flesta artiklarna in på vårt lager. Jag står då i Inkommande följesedlar / Flik 1. Följesedel.

Lägg till en utskriftsfunktion på denna sida med följande innehåll:

Artikelnummer / Benämning / Antal samt

LAGERPLATS

.

Med denna i handen kan jag sedan enkelt få in artiklarna i lagret. Idag får jag slå upp artikel för artikel och skriva ned lagerplatsen = tidsödande.

En ytterligare förbättring vore kanske om man kan välja utskriftsordning mellan 

1. samma ordning som skärmen visar alt. 2. i lagerplatsordning (A1, A2 osv.) för kortast möjliga tur mellan hyllorna.

Jag längtar efter detta.

Med vänlig hälsning

Sten Sanderoth

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Sten, 

Detta kan du lösa på egen hand på några minuter 🙂

Gör så här: 

*Gå till Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Rapportgenerator 
*Tryck på Ny - välj Guide 
*Skriv ett namn för rapporten och välj registret Leverantörsföljesedelsrader. Tryck Fortsätt.
*Välj de fält du vill se i rapporten i steg 2 i guiden. Markera ett fält och tryck på > så det hamnar i högra listan. Välj in Artnr, Benämning och Levererat antal till att börja med. Lagerplats plockas upp senare. Tryck Fortsätt.
*Välj Listlayout i steg 3 och tryck OK.Tryck Fortsätt.
*Tryck Fortsätt igen till du kommer till Översikt över rapporten. Sätt ett kryss i rutan för "Fil" och "Pdf" samt i rutan bredvid "InkFljRad". Tryck Fortsätt. Tryck Slutför.
*På fliken 5.Design i rapportgeneratorn ställer du dig i kolumnen E och trycker på pilen i översta raden. Du får upp en dialog där du väljer register Art och letar fram fältet Lagerplats till höger. Markera Lagerplats och tryck Plocka. Då ska det se ut så här: 

*På fliken 4. Kolumner lägger du till en bredd för kolumnen E, annars syns inte kolumnen på rapporten. 
*Förhandsgranska rapporten med skrivarikonen i Rapportgeneratorn. Använd följesedelns nummer som urval i dialogen så du endast ser artikelraderna för en enskild följesedel. Vill du sortera på lagerplats rekommenderar jag att du tar ut rapporten till excel och sorterar innan du skriver ut listan. 

Starta om programmet så ser du rapporten under Inlästa/Skapade rapporter i Utskriftsmenyn eller under Skriv ut-ikonen i Inkommande följesedlar.  

Hoppas det hjälper!