Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avstämning och betalning saknas i bokförningen

Gör avstämning nu inför bokslutet och får upp på konto 2440 flera fakturor som har problembeskrivningen "betalning saknas i bokföringen"

När jag kollar eran hjälp så står det: "Meddelandet kommer också om man har manuell bokföring av journaler eftersom programmet då inte kan hitta vilken verifikation journalen bokförts på."

Och iom att fakturorna är gjorda manuellt så tror jag det är därför de ligger där... men hittar ingenting om hur jag fixar problemet. Kan jag koppla ihop verifikationerna för utbetalningarna till bokföringen på något sätt?

mvh

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om du har journalfört dina leverantörsfakturor och betalat dem manuellt så har du väl gjort det du ska. Då borde saldot på bank och 2440 vara ok, är det då ett måste att para ihop?

Mikael Pettersson
Davor P1
CHAMPION

Du kan ändra på detta i programmet, men detta kommer bara gälla framtida journaler. Det går inte att rätta till detta retroaktivt utan att stansa om allt material på nytt, vilket kan vara väldigt onödigt och framförallt dyrt och tidsödande.....

Om siffrorna stämmer är det bara att köra vidare som Mikael Pettersson är inne på.

//Davor P