Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avtalsfaktura ENBART till e-post

Har gjort avtalsfakturor och vill skicka dem via e-post, Men det som händer är att jag måste klicka manuellt på varje faktura för att få den till e-post och när den har mailat fakturan skriver skrivaren ut en pappersfaktura. jag vill inte ha en pappersfaktura. Sedan måste jag klicka i e-post igen för att få fakturan till e-post.
Innan senaste uppdatering kunde jag få ALLA fakturorna via e-post direkt utan att få pappersfaktura och utan att behöva klicka manuellt för alla fakturor. Vad är det för inställning som är fel?

4 SVAR 4
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Kontrollera först om du har valt att skriva ut egna kopior. Det gör du under Arkiv - Inställningar - Föreningsinställningar, Mallar. Om det står något i kolumnen Egen kopia så kan du längre ner på sidan styra om du vill skriva ut dem till skrivare eller pdf.

Därefter kan du kontrollera att du har valt E-post som utskriftsval på dina kunder/medlemmar. Gå in under Försäljning - Medlemmar/Kunder och klicka in på kunden och fliken Utskriftsval.

I utskriftsdialogen kan du också välja knappen Inställningar och markera rutan Skicka e-post utan att öppna för redigering. Då behöver du inte klicka på Skicka i din mejl utan det skickas iväg automatiskt.

Återkom om du inte får till det!

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack!
Nu är det ju många fakturor jag ska skriva ut och jag får inte till det automatiskt. fakturalistan är framme. jag klickar på Utskrift och då finns det inte e-post som alternativ när jag ska skriva ut 800 fakturor, bara skrivare eller pdf.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Har du valet Skriv ut/Skicka? Om du har valt utskriftsvalet E-post på kunderna/fakturorna så kommer det stå i dialogen hur många fakturor som skickas via mejl och hur många som skrivs ut.

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helena, 

Det som föreslås i utskriftsdialogen är det som står på fakturan i fältet Utskriftsval. Om du har flera fakturor som har fel utskriftsval så kan du använda funktionen Massuppdatera i fakturalistan. Du markerar de fakturor som inte är utskrivna, väljer Massuppdatera och vid fältet Dokument Utskriftsval -  Faktura väljer du Lås upp. Välj E-post och tryck OK. 

Till nästa gång kan du ställa in detta på dina medlemmar/kunder så som Anna skriver ovan. Vill du göra inställningen på flera samtidigt finns en Massuppdatera-funktion även i ditt Medlemsregister. 

Hoppas det hjälper.