Okej, då förstår jag bättre hur du menar.
För att ställa in att faktura ska mejlas till kund börjar du med att ange deras e-postadress i kundregistret under flik 1. Grunduppgifter. Gå vidare till flik 3. Sms/e-post och bocka i nedtill vilka dokument du vill skicka via e-post till kunden.
När du sedan skriver ut dina dokument, i det här fallet fakturor, kommer programmet känna av att de här kunderna ska få fakturorna via e-post. I utskriftsdialogen klickar du på knappen E-post så skapas mejlen till dessa kunder med fakturorna bifogade som pdf-filer.
Som standard öppnas mejlen så du ser dem och har möjlighet att redigera innan du själv väljer att klicka på Skicka i varje mejl. Vill du slippa det steget kan du i utskriftsdialogen välja bort detta genom att bocka i rutan E-post: Skickas utan att öppnas för redigering.
För att sedan skriva ut de fakturor som ska skickas fysiskt klickar du på Skrivare i utskriftsdialogen istället.