Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bakdaterat lagerförändringsjournalen

När jag skulle skriva ut en lagerförändringsjournal per den 31 januari 2014 fick jag ändra datum och skriva ut från 2013-11-30. Jag har tidigare skrivit ut från november och december. Är det så att om det har skett någon förändring i tidigare månad så säger programmet ifrån? Jag är nybörjare på det här med lagerförändringsjournaler och är tacksam för hjälp. I alla fall har jag skrivit ut journalerna och godkänt dessa.

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Det är viktigt att du skriver ut lagerförändringsjournalerna i kronologisk ordning, vilket innebär att du aldrig ska skriva ut en journal med ett tidigare journaldatum än den senast godkända lagerförändringsjournalen. Nu har det tyvärr blivit fel hos dig i och med att du skrivit ut och godkänt en journal för december och därefter skrev du ut den här i november. Det har alltså skett en bakdatering.

Nästa journal du skriver ut kommer också att bli felaktig i samband med detta. Men därefter kommer det att bli korrekt igen, alltså i samband med den tredje lagerförändringsjournalen räknat efter den första som blev fel.

Alternativet är om du har en säkerhetskopia som är tagen strax innan bakdateringen skedde. I så fall kan du installera den och göra om det därifrån om den inte är för gammal.

Vi har tagit fram ett hjälpavsnitt kring detta där vi förklarar vad som blir fel och hur man kan göra istället om du hamnar i detta läget fler gånger. Du hittar det här: Journalföra på rätt datum - inte bakdatera