Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Beslut om inbetalning husarbete

När man markerar vilka beslut som har fått beslut om utbetalning av skatteverket. Om man markerar först och sedan väljer vilket datum så ändras inte datumet på inbetalningsjournalen även fast man har ändrat det. Däremot om man väljer datumet först och sedan markerar vilka så blir det rätt datum.

1 SVAR 1
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag förstår att det kan vara frusterande att datumet inte uppdateras i efterhand.

Anledningen till varför det är så här är att i listan över väntande beslut kan du ha flera rader där inte alla beslut betalas in samma dag.

Om du exempelvis ena dagen får 5 betalningar från Skatteverket kan du fylla i datumet längst upp och därefter markera alla de betalningar som har det datumet, för att slippa ändra datumet på varje rad, vilket du annars kan göra längst ut i kolumnen till höger.

Du kanske vid samma tillfälle bockar av andra beslut som har kommit en annan dag. Då vill du kunna ändra datumet längst upp och markera de beslut som kommit den dagen också, utan att de som du markerat tidigare uppdateras med det nya datumet.

Datumet som du anger på beslutet blir betaldatumet på inbtalningen från Skatteverket. När du sen skriver ut inbetalningsjournal tar journalen med alla inbetalningar som har skett till och med det datumet du skriver ut journalen på. Har du autoamtisk bokföring blir detta också datumet för verifikationen.
Du kan skriva journal hur ofta du vill och alltså skriva ut med tätare intervaller för att få exempelvis alla inbetlaningar på en viss dag på en egen journal.

Återkom gärna om du undrar över något mer, kände att jag snurrade till det lite.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~