Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Beställning paketartikel för tillverkning mot lager

Hej,

vi tillverkar mot lager och tänkte då använda oss av paketartiklar.

Tanken är att vi skapar en paketartikel med en struktur som innhåller alla ingående komponenter. När vi fått hem alla ingående komponenter tillverkar vi paketartikeln och gör sedan en manuell utleverans av den och en manuell inleverans till ett annat artikelnummer (som är det vi säljer produkten under).

Min fråga är hur vi då ska hantera ordrar och beställningar. Vi kommer få en kundorder på den färdiga artikeln och det är den vi kommer att fakturera och leverera, men vi skulle också vilja ha en order i systemet på paketartikeln, så att vi kan skapa beställningar från den att skicka till våra leverantörer.

Är det ett bra sätt att sköta det hela på, dvs att alltid skapa en "skuggorder" på paketartikeln? Vad gör vi med den när vi satt ihop paketartikeln och vill flytta den till den slutliga artikeln?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Bara ett tips när det gäller detta, om ni enbart använder det lager med funktioner som finns i Visma Administration 2000 så kommer detta att rör till ert lager. Den delen behöver ytterligare en modul som finns att köpa till för att kunna hantera både paketartiklar och ett färdig varulager.

Tog mig lång tid innan jag förstod detta och hade en väldig röra vid varje inventering osv.

Lycka till /Carina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för ditt svar Carina!
Vet du vad modulen heter?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej kommer inte ihåg men du finner detta hos: http://www.dpab.se
Datapartner i Helsingborg som samarbetar med Visma

Ring dem och kolla /Carina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tackar!