Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Betalningspåminnelse på engelska

Kan jag skriva ut en betalningspåminnelse på engelska I Administration 1000?
Fakturan är gjord I Excell och sedan registrerad I Administration 1000 men ej skickad därifrån.
Nu vill jag skicka en betalningspåminnelse. Måste jag göra den I Excell också eller kan jag få en utskrift på engelska från Administration?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Ja det kan du göra. Betalningspåminnelser, eller Krav som de kallas i programmet, hittar du under, Arbeta med - Kundreskontra - Krav. För att en faktura ska hamna här krävs att betaldatumet har passerats.

Om språket på kunden är valt till engelska kommer utskriften av påminnelsen också att vara på engelska. Du hittar språkinställningen på kunden under Register - Kunder, gå in på aktuell kund och vidare till flik 2 Fler uppgifter. I rutan som visas väljer du engelska.

Ser du inte engelska i den rutan klickar du på Ny-knappen och får då fram en lista på olika språk. Leta upp EN och plocka det.
Notera att de språk som finns översatta i programmet som standard är svenska och engelska.
Fd medlem
Inte tillämpbar

I flik 2 Fler uppgifter hittar jag inte var jag kan ändra språk?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Jag förstår, då beror det på att valuta och språk inte är aktiverat i ditt företag. I Visma Administration 500 och 1000 är det ett aktivt val du behöver göra själv, medan det alltid är aktiverat i Administration 2000.

Du aktiverar detta under Arkiv - Företagsunderhåll - Valuta och språk. Här kan du välja om valuta och språk ska vara aktivt för kundreskontran, leverantörsreskontran eller både och. När du gjort ditt val stänger du rutan och kan nu följa mina tidigare anvisningar för att få ut en betalningspåminnelse på engelska.

Återkom gärna om du har fler frågor!