Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LG____5
MEDLEM

Boka bort Obetald medlemsavgift

Vi fakturerar medlemsavgiften via avtalshanteringen. Om en medlem inte betalar, hur ska jag då boka bort fordran, utan att medlemmen kommer med på utskriften "Inbetalda medlemsavgifter" ?

4 SVAR 4
KenArd
CHAMPION

Hej LG,
Låter som en kreditfaktura?

MVH

Kenneth
LG____5
MEDLEM

Hej Kenneth,

Jag har gjort kreditfakturor och kvittat dem, men medlemmen kommer med på listan över "Inbetalda medlemsavgifter", så det verkar inte vara rätt sätt att göra det på, enligt VismaSPCS tänkesätt.

MVH //LG

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Problemet här ligger i att när fakturan väl är journalförd finns det inget annat sätt rent programmässigt att få bort den på än att skapa en kreditfaktura, när du kvittar kreditfakturan mot debetfakturan skapas betalrader som tar ut varann. Rent bokföringsmässigt blir det ju alltså rätt, men samtidigt ser det ut som att medlemmen har betalat och att man sedan betalat tillbaka. Om en medlem inte betalar alls kan jag förstå att man inte vill att den ska komma med på rapporten, hade fakturan inte varit journalförd hade man kunnat makulera den och på så sätt sluppit att skapa en kreditfaktura, men jag förstår att du vill journalföra fakturorna.

Jag har ingen riktigt bra lösning till dig så jag tar detta vidare till vår utvecklingsavdelning, kanske har de något förslag på hur du kan hantera detta. Om inte, får de ta detta med sig som ett önskemål.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej LG, vi känner till begränsningen i rapporten över inbetalda medlemsavgifter och har med oss det på vår åtgärdslista.